ďťż

Chłopacy, przeszukałem ale nie znalazłem a wiem, ze widziałem gdzieś w downloadzie ale nie pamiętam w którym pliku...

Chodzi o stukanie przedniego zawieszenia podczas jazdy (i prawe i lewe).
Czy to powodują wybite drążki stabilizatora? Jeśli tak to czy można to samemu wymieniać zwykłymi nasadkowymi czy jakieś specjalne klucze do tego potrzebne?

Czy też to możne być od czego innego?


Siwy1982, może być ogólnie od wybitych gum na zawiasach, u mnie też wali i wiem że mam wahacze i końcówki drążków do wymiany. A kiera Ci nie ucieka w którąś stronę przy jeździe na wprost ?
Powody pukania:

- wybite silentblocki wahacza
- wybity sworzeń wachacza
- wybite końcówki łącznika stabilizatora
- wybite gumy stabilizatora
- wybite końcówki drazka kierowniczego
- wybite jabłko drążka kieowniczego

Czyli w zasadzie masz całe zawieszenie ...
Najlepiej będzie jak pojedzie na szarpaki to się dowie wszystkiego



Siwy1982, może być ogólnie od wybitych gum na zawiasach, u mnie też wali i wiem że mam wahacze i końcówki drążków do wymiany. A kiera Ci nie ucieka w którąś stronę przy jeździe na wprost ?

Delikatnie w lewa stronę.
No to witaj w klubie wybitych wahaczy , mnie też kiera ucieka na lewo, a mam wybity cały prawy wahacz, wszystkie prawe drążki i drążek stabilizatora z lewej strony.
Ale wymieniałem w czerwcu ub. roku całe zawieszenie z przodu
I znów mam całość wymieniać?!
Sprawdz co Ci puka dokladnie - najlepiej na szarpaki pojedz. Na jakich podzespolach skladales zawieszenie?
Trzeba będzie... to w każdej stacji diagnostycznej mają?
A na jakich... nie pamiętam. Wtedy nie zwracałem na to uwagi.

Trzeba będzie... to w każdej stacji diagnostycznej mają? na większości mają

Co do TRW to wg. mnie troszkę za drogo. Ja kupiłem wahacz z delfi i jeździ a kosztował 100 a nie 150. I myślę, że jeszcze pojeździ.
A co do wytrzymałości to wszystko zależy ile jeździsz i po jakich drogach ale rok to mimo wszystko troszkę za krótko.
szela, a ile płaciłeś za wymianę na Delfi? bo mi w ASO krzyknęli za TRW i komplet końcówek i sworzni i robotę 500zł
Ja wymieniałem wahacz w ASO bo mi powiedzieli 110 zł z geometrią wiec nawet nie chciało mi się za to brać samemu.
Czy te gumowe elementy da sie kupic same czy potrzeba np caly wachacz? A jak to wyglada z tylnym zawieszeniem? Bo z tylu tez mi cos stuka.
Silentblocki same możesz kupic, przeważnie wybija się ten mały przedni. Z tyłu zaś stuki powodują albo poduszki przednie w belce albo rozwalone łożyska wahacza.
Dziś oglądałem zawieszenie z przodu razem z mechanikiem podczas wymiany oleju i okazało się, ze to tylko łączniki stabilizatora bo się powybijały (tak jak by wybiło o jeden gwint górną śrubę mocującą do obudowy amortyzatora i nie idzie już dokręcić. Wahacz i reszta są ok
Czyli samemu sobie wymienię a łączniki to grosze więc luzik

A kwestię znoszenia na lewo to chyba trza będzie geometrię ustawić + regulacja układu kierowniczego bo żeby auto jechało prosto trzeba trzymać skręt na jakimś 1 stopniu w lewo.
Polecam ten zakład
Polecam ten zakład. Koleś jest naprawdę dobry! Prawdziwy mechanik starej DOBREJ szkoły! Robi dalej na lampach a robi lepiej niż Ci co mają lasery.
P.S.
Jest tam ich dwuch braci link jest do pierwszego, lepszego.
szela, zgadzam się u Dudy najlepiej robić zbieżność wszytko dokładnie zrobi i powie nawet co i jak z zawiechem...też polecam
Facet dla mnie jest mistrzem świata. Jak ostatnio byłem u niego to obok mnie na drugim kanale stało BMW M6 bo w ASO sobie nie potrafili poradzić z geometrią.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      Stuki puki
    Union Chocolate.