|
[zawieszenie] Tył
Union Chocolate. |
Jw. - w instrukcji jest tylko napomknięte o tylnym zawieszeniu, a może ktoś z Was wie jak wyglądają po kolei wszystkie elementy eksploatacyjne w tylnym zawieszeniu - chodzi mi o producentów elementów montowanych na start (tzw. oryginałów) - bo czuje że po 10 latach eksploatacji wyjdzie mi wreszcie (mówię wreszcie bo trochę niewygodnie się robi, a nie wymieniam rzeczy które są jeszcze sprawne) na przeglądzie coś z tyłu. A oryginały bo jeżeli ich cena nie zwali z nóg (kupując oczywiście nie w ASO tylko gdzie padnie) to takie części napewno będę chciał kupić
Jedyne elementy wymienialne na tyle to łożyska wahaczy, poduszki pod belką i sprężyny oraz amorki, nic więcej tam nie ma.
- amorki to wiadomo jakie marki są dobre - sprężyny to różne, od taniochy typu jamex do mega drogich jak np Lesjofors - poduszki robi tylko impergoom - łożyska wahaczy różne
Czyli KYB'y nie były by złe w takim zestawieniu mam rozumieć:
http://www.allegro.pl/ite...rava_coupe.html
http://www.allegro.pl/ite...ravo_182_t.html
?
Teraz jeszcze tylko kwestia tych łożysk - w jakie celować.
KYB nie jest zły tylko twardy niestety .... na tył najlepszym wyborem były by amorki olejowe o ile wogóle byś je jeszcze skądś zdobył, nie wiem czy MM nie byly takie czasem.
Łożyska to w zasadzie jakie kupisz takie będą, wątpie że będziesz eksploatował 10letnie auto przez kolejną dekade.
Wiesz - w zasadzie to pytanie było o oryginały montowane na start - a konkretnie producentów, a nie co kupić ale znalazłem bez większego problemu Magnati Marelli'ego amory gazowe za 70zł/szt. na allegro - obstaje przy gazowych, przecząc tezie że nie mam zamiaru używać tego samochodu kolejnych 10 lat - będę używał aż się nie rozleci/naprawa będzie nieopłacalna (przez minione 10 lat [w Grudniu wybije, a aktualnie wybija data produkcji] z rzeczy poza exploatacyjnych zepsuły sie raptem:
- czujnik temperatury płynu chłodzącego; - poważniejsze - przerdzewiała rurka z układu hamulcowego - wymieniłem (widać była tendencja do rdzy to machnąłem naraz wszystkie) na miedziane - teraz napewno się im nic nie stanie
Pomijam nieistotne rzeczy typu styki na klapie, które nie są rzeczą z podwozia/zawieszenia/silnika i nie zagrażają niebezpieczeństwu itp. (u mnie były to styki na klapie, aktualnie jest jeszcze niedziałające podświetlenie zapalniczki).
EOT.
Wracając do tematu - dokładniej to chodzi mi teraz o takie amory: http://www.allegro.pl/ite...brava_brav.html
Wiesz - w zasadzie to pytanie było o oryginały montowane na start - a konkretnie producentów, a nie co kupić
Poza amorami to nie ma możliwości stwierdzić co kto produkuje, a amorki jesli też nie mają bitych oznaczeń tylko nalepki to niestety pozostaną anonimowe po 10 latach eksploatacji.
OK, nie miało to zdanie za cel ofensywy na odpowiedź, za którą dzięki - przynajmniej wiem jak sytuacja wygląda a z tego co oglądam na stronie Magneti Marelli to wychodzi na to że to producent bardzo dużej ilości 'partów' do naszych bravek/marei/bravo. Ciekawe czy w hurtowni, która się znajduje jakiś kilometr odemnie (hurtownia oficjalnego PL importera ), dało by rade detalicznie pokupować, wtedy miałbym wszystko pod nosem, w dobrej cenie i wszystko co jest tylko dostępne (klosze do lamp oryg. itp. ).
OK, nie miało to zdanie za cel ofensywy na odpowiedź, za którą dzięki - przynajmniej wiem jak sytuacja wygląda
Oczywiście wcale nie zostało to w taki sposób zrozumiane więc wszystko jest ok
Co do amorów MM to zakładem identyczne i u mnie to były olejowe. Nie wiem czy będą sprzedawać detalicznie ale jak coś to daj znać - mi się też przyda
No i lipa - w odpowiedzi na e-mail'a zaprzeczyli takowej sprzedaży i dodali żebym szukał u ich dystrybutorów (czyli wyższe ceny + niewszystko - chociaż jeden jest w Chorzowie więc ludzie ze Śląska daleko by nie mieli - a i ugadać by się pewnie też dało ). No ale nic w sumie takiej odpowiedzi się z ich strony spodziewałem
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfisis2.htw.pl
|
|