|
Stan Moritz
Union Chocolate. |
Witam. Przepraszam za możliwy chaos. Niektórzy tak mają przed zakupem i wiem, że muszę studzić emocje. Przymierzam się do zakupu Fiata Marea Weekend 1.9 JTD w wersji St. Moritz. Ma ktoś więcej danych o wersji St. Moritz? Możliwy termin działania to najbliższa sobota. Więc czas "mnie goni żeby nie poszedł" Najprościej podam link do obiektu zainteresowania St. Moritz Z wyglądu jest to niby moritz. Mam numer VIN i EPER podaje takie dane I mamy tu małe różnice między podanymi danymi przez sprzedającego i EPER-a. Zresztą sam sprzedający podaje np. 110 i 115KM(wiem że takie były). Czy trzeba wpisać do EPER-a dodatkowe dane ? Ten rok produkcji to myślę iż data pierwszej rejestracji. To dopytam. Gość ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym 81kW Znajomy sprzedawcy przeliczył na KM z wynikiem 115KM. Stawiam na 110KM(szkoda) Kolega był przejazdem w Kielcach i udało mu się dokonać krótkiej rozmowy i szybkich oględzin (praca) i stąd mam VIN. Ja mam tam około 120 km. Sprzedający zgadza się na diagnostykę. Auto nosi normalne ślady użytkowania. Auto pochodzi z Belgi. Już dłuższy czas z przerwami przymierzam się do zakupu samochodu. Wiadomo finanse inne przeszkody. zastanowiło mnie to że już ten sprzedawca sprzedawał bodaj kilka marei w ciągu dłuższego czasu. Poznałem nie tyle po nicku co po tle zdjęć. I zastanawiam się handlarz ? Gość twierdzi, że miał mocniejszą wersję, pewnie 2.4 125-130 i ta "moja" to mu za mało i niby już ma teraz 130-tke. Trochę boję się o stan turbiny jak mu było mało )Nie polerował auta bo chce uniknąć podejrzeń o kombinacje. Silnik też niepucowany. Nie pamiętam ile już nim jeździ w każdym razie wspomniał iż klima może wymagać nabicia. Po zimie jeszcze nie sprawdzał. Felgi dostały w du..szę podczas zimy. Co widać na zdjęciach. Myślałem, że to błoto ale gość o tym wspomniał tylko mój kolega zapomniał mi to przekazać. Szyby też mają daty produkcji 2002-2003r ale sprzedawca nie wie dlaczego hm. Pozostaje mi tylko wasza opinia i wspomniana diagnostyka. Co polecacie w Kielcach do kompleksowej przed zakupowej diagnostyki oprócz salonu Fiata. Gdyby ktoś był w Kielcach i miał więcej czasu prosiłbym o rzut okiem bbm-owca bo taki może zobaczy więcej niż ktoś inny. I na koniec. Mam dobre wrażenie, że HLX-y były tak do 2000r ?
81kW Znajomy sprzedawcy przeliczył na KM z wynikiem 115KM no cóż w końcu to znajomy sprzedawcy KW mnoży się razy 1,36, a to nam daje 110 z groszami
Z wersjami itd. raczej nie pomogę, bo nie mam takiego rozeznania auto trzeba po prostu obejrzeć, najlepiej z mechanikiem, lub przynajmniej z kimś kto ma mareę i wie gdzie szukać rdzy itd. Nie ma co rozpisywać się o tym jak oglądać samochód, bo takich poradników jest w sieci na pęczki. Zresztą wiele rzeczy od razu widać, np czy ktoś dbał regularnie, czy wysprzątał na sprzedaż. Ja dodatkowo patrzę zawsze na sprzedawcę i jego podwórko, jak tam ma gnój, to zapewne o auto też szczególnie nie dbał.
Jeśli do silnika masz zalanego doktora, to diagnostyka ci nie pomoże, dowiesz się po pierwszej zmianie oleju. Bądź co bądź kupujesz 8-letnie auto, ale jeśli ktoś o nie dbał to nie powinno sprawiać problemów.
wersja ciekawa, ale znowu nie najwyższa, bo są ze skórą najwyższe, wygląda w miarę przyzwoicie, choć ja kiedyś przed kupnem jechałem do poznania 450 km obejrzeć brave i okazału się ze pogięta i w środku wyeksploatowana na niby 140 tys przebiegu. przed zakupem najlepiej na stacje diagnostyczną tam z reguły mają miernik lakieru, spr zawieszenie, będziesz mógł zejść do kanału i obejrzeć sobie wszystko od spodu. Jeśli chodzi o klimę to zastanów się, bo czasami jest tak, że nieby do nabicia, a jak przychodzi co do czego to sprężarka albo coś innego uszkodzone, bo ostatnio z takim czymś się spotkałem jak byłem ze znajomym po samochód. Jeśli chodzi o rocznik to podobno były ostanie wypusty w 2003 r, ale to tylko podobno i właśnie nie w Polsce, tylko za granicą, no i nie było chyba na 99% 115Km były 110 i 105, i podajże 75 w 1.9 no i później 125 i 130 w 2.4. Mogę tyle pomóc. pozdrawiam
Dziwne rzeczy w topowej wersji. Brak skóry na kierownicy. Brak spryskiwaczy reflektorów a są soczewki. Brak fabrycznych felg. Różne daty na szybach
Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi.
Koniecznie musi być Moritz nie może być zwyczajny HLX. W tym co wstawiłeś na początku naprawdę brakuje mi skóry na kierownicy. http://www.autoscout24.pl...d=b2gmzne1treg# ta sama wersja ( ELX ) a skóra na kierownicy jest. Sprzedający cos kręci. Najlepiej by było do serwisu fiata podjechac albo innej stacji diagnostycznej, której nie wskaże sprzedający bo może mieć jakiś układ.
To auto jest po prostu blisko. Nie nie musi być Moritz. HLX jak najbardziej. Chcę mieć JTD 110 KM i fajne wyposażenie. Stan wiadomo jednak rocznikowo to 2001r. Idę spać )
Wpisz VIN w eperze, zdekoduje ci sie i bedziesz wszystko wiedzial... ;P
Brak spryskiwaczy reflektorów a są soczewki. ja posiadam soczewki i nie mam spryskiwaczy, a moja wersja to ELX ..
Jeśli to faktycznie ta wersja to ma napewno felgi 15" zabrane i jakieś sztuki wsadzone, poza tym środek jest brudny zwyczajnie, fotki trochę to ukrywają ale nie całkiem. Poza tym wolałbym HLX'a, spryski reflektorów, skórka nie kierownicy itd.
A takie odrazu zastrzeganie że klime może trseba dobić, że może coś tam jeszcze to odrazu daje sygnał alarmowy że po prostu coś nie działa a sprzedający leci w ciula zwyczajnie.
Dam Ci dobrą rade, daruj sobie takie coś, olej szyby elektryczne na tyle bo jak będziesz miał klime to i tak nie bedziesz ich otwierał, znajdź auto z CF3 pod maską (110KM) i klimą automat, więcej naprawdę nie trzeba.
Witam, ja mam ST Moritz, 110KM, zderzaki w kolorze nadwozia( bez czarnych listw), relingi również. białe zegary... 2002rok, .....ELX....Pozdrawiam
Witam ponownie. Co myślicie o tym Marea Kamionna Wielkopolskie A tu dodatkowe fotki_zip 14MB VIN: ZFA18500000445469 Miałbym do pokonania około 600 km więc proszę o podanie najbliższych miejsc do diagnostyki. Ktoś widział to auto lub może przy okazji obejrzeć ? Jeśli ktoś mieszka w okolicy i mógłby pomóc przy zakupie to się jakoś porozumiemy.
[ Dodano: 2010-06-17, 14:36 ]
Ja osobiście tak daleko bez wstepnej obczajki bym nie pojechał, już dwa razy takiego zonka zaliczyłem, przez telefon wsio ok, siadasz jedziesz pół nocy a na miejscu sie qpa okazuje.
Ta Marea jest z mareaclubpolska.pl Ale to już grzegorz75, wiemy
Ja osobiście tak daleko bez wstepnej obczajki bym nie pojechał, już dwa razy takiego zonka zaliczyłem, przez telefon wsio ok, siadasz jedziesz pół nocy a na miejscu sie qpa okazuje. Liczyłem właśnie na kogoś kto usprawiedliwi mojego lenia jednak z odrobiną zdrowego rozsądku.
Ja również zwiedziłem kawałek Polski zanim kupiłem auto. Po przyjeździe na miejsce okazywało się auto znacznie odbiega od tego co było mówione przez telefon, i co było widać na zdjęciach. Na koniec pojechałem 400km do Przemyśla, po Lancię Lybrę, a przywiozłem Fiata Marea Weekend, 1.9 JTD, HLX. Lancia nie chciała odpalić, i w sumie za drogo by kosztowała. ( cena + koszty na początek, w rodzaju : rozrząd, nowe opony ,itp.) Na szczęście obok stała Marea, rocznik XII 2001, sprowadzona z Włoch, wersja HLX, przebieg 158 tys km- faktyczny . Jej wyposażenie obejmuje: 4 poduchy, klima, alarm+central zamek, 4 el. Szyby, El. I podgrzewane lusterka, el. reg. fotel, skórzana kiera, fabryczne radio CD+ sterowanie w kierze, fabryczne alufelgi 15,halogeny, soczewki+ spryski, welurowa tapicerka, klamki, lusterka, zderzaki i listwy w kolorze nadwozia. W kwestii stanu technicznego jedynie musiałem się pogodzić z tym że : maska ma odpryski od kamyków, prawy tylny błotnik miał przygodę, zderzaki także po parkingowych przygodach. Natomiast silnik super. Właśnie to bogate wyposażenie złagodziło mój ból, że to nie Lancia. Cena wyniosła mnie wtedy ( X 2008), 12 tyś. zł. Wówczas te roczniki kosztowały w przedziale od 14- 20 tyś. Kolega Hipo ma rację : silnik CF 3, czyli ten 110 KM, to super silnik, na marginesie : spełnia normę EURO 3, co może mieć znaczenie, jeżeli państwo wprowadzi podatek ekologiczny. Używane Fiaty z Włoch są w atrakcyjnych cenach, ponieważ tam państwo stosuje ,,wiele różnych zachęt” do kupna Fiata, w rodzaju :zwolnienia z podatku drogowego, atrakcyjne oferty przy wymianie używanego na nowy, itp.
[ Dodano: 2010-06-19, 21:19 ]
ABS o.k ale jak sprawdzic czy jest EBD ? mam HLX i nie mam żadnego włącznika a myślę ze powinien być.
ABS o.k ale jak sprawdzic czy jest EBD ? mam HLX i nie mam żadnego włącznika a myślę ze powinien być.
EBD to elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, elektroniczny odpowiednik korektora siły hamowania. Montowane po lifcie w 99 roku.
Myślałem tylko ze powinien być jakiś przycisk włączający tą funkcje w golfie miałem ESP w oplu TC i tam były takie właśnie.
Ale Ty piszesz o systemach kontroli toru jazdy/ trakcji, a EBD w Fiacie to zupełnie co innego. Zresztą same skróty nic nie znaczą, ważne jest żeby wiedzieć co się kryje pod skrótem bo co jeden producent to inaczej oznacza to.
Hipo napisał: EBD to elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, elektroniczny odpowiednik korektora siły hamowania. Montowane po lifcie w 99 roku. - jak najbardziej. Moim zdaniem Fiaty Marea miały następujące wersje wyposażenia : SX, ELX, HLX. Saint Moritz to nie poziom wyposażenia, ale tzw. edycja, seria limitowana, pod koniec produkcji. Tapicerka skórzana to był extra dodatek, który można było sobie osobno zamówić. A propos dyskusji o lusterkach w daszkach przeciwsłonecznych. U mnie są dwa. Kierowca ma na zasówkę.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfisis2.htw.pl
|
|