ďťż

opisze to tak nieraz mozliwe jest przejechanie np100km i nic a nieraz przejedzie ok10km i oswieci sie marchew po prze gazowaniu auta znika i po paru km znow to samo-czyli oswieci sie ja prze gazuje i znika i tak kilka krotnie az sie zapali na stale gdy sie oswieci auto pali jak by na 3 gary,ale raczej nie ma problemów z wejsciem na wyższe obroty,kable WN,swiece-nowe cewka sprawdzona iskra jest-diagnostyka nic nie wykryła prócz tego ze rozrusznik bierze więcej pradu na rozruchu niż powinnien


Na benzynie też ten sam objaw ?
Jeśli nie to na początek instalka LPG do regulacji.
LPG po regulacji i wymianie filtrow.Jest to bez znaczenia czy jade na LPG czy na Pb marchewka wylacza sie sama jak przekrocze 4tys obrotow co najgorsze diagnosta nic nie wykazalo bo po ponownym odpaleniu auta juz bylo ok mysle ze to sonda lambda lub czujnik temperatury-przeplywu powietrza raczej wiecej mi nie pali moze niewiele bo na zbiorniku gazu 30l przejechalem 274km
A na zbiorniku paliwa ile przejeżdżasz ?:>
Która gen LPG ?


na zbiorniku paliwa nie sprawdzalem bo zawsze tankuje tylko 10l zeby aby rezerwa sie nie swiecila LPG z ElpiGazu wersia NICOLAUS
Dziwna sprawa z tą diagnostyką,bo każde zaświecenie kontrolki jest zapamiętywane przez sterownik silnika i komputer powinien pokazać ewentualne błędy,nawet jak już nie występują
piotr1343, w momencie gdy zapali Ci się rezerwa, zalej 10l jeźdź na benzynie i sprawdź ile przejedziesz km do momentu ponownego zapalenia rezerwy.
Lambda na gazie "teoretycznie" nie parcuje, sygnał z niej jest emulowany i podawany do centralki.
to jedyne co pokazalo ze rozrusznik pobiera wieksze napiencie niz powinnien

to jedyne co pokazalo ze rozrusznik pobiera wieksze napiencie niz powinnien
Powiem szczerze,ze pierwszy raz spotkałem się z tym,że centralka silnika sprawdza pobór prądu przez rozrusznik Jakim sprzętem to robiłeś?
kompem na diagnostyce u Fiata to malo jeszcze wiesz na temat kompa-centralki z fiata moze on sprawdzac nietylko pobor napiecia ale takze natezenie,oraz takze w przyblizeniu obliczy ci spalanie przy obrotach silnika 2000-3000,oraz wiele innych pierdul zalezy od oprogramowania jakim dysponuje diagnosta i w jakim stopniu centrala podaje mu sygnaly wspluzalezne i dostosowane do wlasciwego oprogramowania no niestety mojej usterki niemoze zlokalizowac

,że centralka silnika sprawdza pobór prądu przez rozrusznik --wynika to z tego ze jest ogulny spadek natezenia(A)lub napiecia(V) i centralka byla w tym momencie niedosilona(tak sie tlumaczyli)niewiem co ma sie tu dosiebie glupoty przez nich opowiadane moze poprostu przy zbyt duzym zaniku napiecia centralka glupieje?

to malo jeszcze wiesz na temat kompa-centralki z fiata
Wiem więcej niż Ci się wydaje,bo w tym robię I ZADNA centralka(w tym wypadku ECU silnika) nie sprawdza poboru prądu żadnego urządzenia.Może jedynie zapamiętać taką usterkę- niskie napięcie akumulatora,co nie ma nic wspólnego z kontrolą prądu

skoro tyle wiesz to poco te glupie pytania?pytaniem na pytanie odpowiadamy sobie w temacie przeciez pisze co chcialem wiedziec i upewnic sie co do moich podejrzen do tego przeciez jest to forum a nie sprawdzanie innych czy sie znaja lepiej lub gorzej

Jakim sprzętem to robiłeś? Moje pytanie nie było bez przyczyny,dlatego,że różne programy interpretują usterkę w inny sposób.Ale skoro robiłeś to w serwisie to na pewno examinerem i to jest właśnie dla mnie wiarygodny sprzęt.Jeśli w pamięci ECU silnika nie ma innych błędów niż niskie napięcie aku.to sprawdź jakie jest ładowanie.
Pomimo,że nie świeci się kontrolka ładowania,ładowanie może być bardzo słabe i dlatego zapala się wtrysk.Sprawdź naciągnięcie paska,jeśli jest ok może kończy się alternator.Objawy takie jak piszesz często są spowodowane np pękniętą obudową alternatora(nie koniecznie w Twoim przypadku,ale warto to sprawdzić)
ROBERT61--auto ma w tej chwili przejechane 234tys km przy 227tys km byl wymieniony rozrzad+inne czesci z tym zwiazane,akus ma juz 5lat ale narazie dobrze sie sprawuje,ladowania niesprawdzalem,pierwszy raz problem ukazal sie ponad 1mies temu,bylem juz pare razy u diagnosty i nic niewykryli,a blad pojawia sie roznie tak jak pisalem nieraz zrobie300km i nic a nieraz co pare km teraz ostatnio juz po pru metrach ale przegazuje lub odpale jeszcze raz i jest na jakis czas spoko
Stawiałbym na usterkę z ładowaniem,gdyż moim zdaniem objawy na to wskazują.Co do akumulatora,to miałem taki przypadek,że gość jeździł cały dzień i jak stanął pod sklepem auto już nie odpaliło,aku "zdechło"w dosłownie 15 min.Teoretycznie nie możliwe,a jednak się zdarza,i nic nie wskazywało na to że aku się kończy,żadnych wcześniejszych objawów nie było,auto paliło jak trzeba i nagle bęc!Tak jest z autami Dobrze było by jak zrobiłbyś to w momencie wystąpienia usterki,może wtedy się wszystko wyjaśni.Piszesz,że dzieje się to po paru metrach jazdy to podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie.Ja bym poszedł tym tropem,bo z tego co napisałeś nic innego na razie nie przychodzi mi do głowy
tak sie wlasnie dzieje jak piszesz rano wsiadam autko pali cacy,po przejechaniu parunastu km,stane i akus kaput-tak jakby wyladowany byl,postoje z 15-20min-z trudem ale zakreci postoje dluzej to kreci ok czyli akus doladowuje sie-wraca do stanu pierwotnego, akus centry-PLUS lampka-oko kture jest w nim swieci na zielono czyli akus mysle ze jest ok sprawdze jak bede mial gdzies dostep do miernika ladowanie
Nie sugeruj się "zielonym oczkiem"Świeci w zależności od gęstości elektrolitu.Nawet jak masz "zielone oczko"to i tak jak masz "walniętą"jedną celę będzie świecić nadal,a napięcie i moc rozruchowa jest do kitu(przerobiony temat nawet z nowymi aku)Co do centry plus-też preferuje tą markę,bo nie zawiodła mnie nigdy,ale nic nie jest wieczne.

tak sie wlasnie dzieje jak piszesz rano wsiadam autko pali cacy,po przejechaniu parunastu km,stane i akus kaput-tak jakby wyladowany byl,postoje z 15-20min-z trudem ale zakreci postoje dluzej to kreci ok czyli akus doladowuje sie-wraca do stanu pierwotnego, akus centry-PLUS lampka-oko kture jest w nim swieci na zielono czyli akus mysle ze jest ok sprawdze jak bede mial gdzies dostep do miernika ladowanie

U mnie było podobnie, zimny palił ok, a gorący już nie chciał kręcić. Ładowanie ok 14,1 V, sprawny akumulator i co...okazało się, ze rozrusznik był uszkodzony. Wymieniłem na inny, używany i problemy skończyły sie. Ale w Twoim przypadku to sprawdź najpierw ładowanie i gęstość elektrolitu areometrem, to będziesz wiedział, ze przynajmniej alternator i akumulator masz ok. A najlepiej to pożycz od kogoś akumulator i spróbuj na nim pojeździć.
kolego, co do marchewy świecącej - nie przejmuj się opiniami o ładowaniu, bo to nie ta kontrolka i brak ładowania będzie przyczyną tego, że auto Ci zgaśnie, i więcej nie odpali, a nie świecącej się marchewki. sonda lambda też nie daje błędów sygnalizowanych przez marchewę (w trzech moich bbm'ach zajechałem cztery razy sondę i ani razu nie zapaliła się kontrolka wtrysku). zacznij od kompa od gazu. bo nawet właściwie ustawiony komp będzie się psuł na linii LPG-Pb możesz mieć taką jazdę, będziesz miał jednocześnie podawany gaz i benzynę. ew. sprawdź gwinty na świecach i masę silnika. częstą usterką w fiatach jest zaśniedziała masa silnika i przez to dzieją się jaja z pracą motoru.

pozdro
sprawdze wszystko co opisujecie na samym koncu wymienię akus bo ma 5L czas najwyższy i zdam relacje na biezaco jeśli znajdzie przyczynę tego paskudztwa

kolego, co do marchewy świecącej - nie przejmuj się opiniami o ładowaniu, bo to nie ta kontrolka
Co to tego,że to nie ta kontrolka to masz rację,ale w momencie niskiego napięcia(czyli słabego ładowania)marchewa się zaświeci,i nie tylko mzrchewka bo dotyczy to też np ABS ,czy AIR BAG.Tak będzie się też działo w momencie wysokiego prądu ładowania,jak "zdechnie"np regulator napięcia.

ale w momencie niskiego napięcia(czyli słabego ładowania)marchewa się zaświeci,i nie tylko mzrchewka bo dotyczy to też np ABS ,czy AIR BAG.Tak będzie się też działo w momencie wysokiego prądu ładowania,jak "zdechnie"np regulator napięcia.

niestety nie w fiacie. już parę razy to przerabiałem (brava 1.4 - altek nie dostawał prądu wzbudzenia i przez to padał akus) i auto po prostu gasło. kontrolka wtrysku owszem się zaświecała, ale dopiero jak silnik zgasl...
ladowanie sprawdzone 14,5V styki poczyszczone na rozruszniku,pojezdzimy zobaczymy?ale mi sie wydaje ze kturys z czujnikow temperatury lub powietrz bedzie nawalac ostatnio nawet przegazowanie nic nie pomaga ale wylaczenie zaplonu i odczekanie 2-3min i jest ok dziwne?

ale mi sie wydaje ze kturys z czujnikow temperatury lub powietrz bedzie nawalac ostatnio nawet przegazowanie nic nie pomaga ale wylaczenie zaplonu i odczekanie 2-3min i jest ok dziwne?

Jesli dobrze zrozumiałem, to nie kręci Ci rozrusznik jak jest ciepły, tak? Czy kręci, a nie odpala, bo juz nie wiem...
AndrewW---specjalnie dla ciebie--
opisze to tak nieraz mozliwe jest przejechanie np100km i nic a nieraz przejedzie ok10km i oswieci sie marchew po prze gazowaniu auta znika i po paru km znow to samo-czyli oswieci sie ja prze gazuje i znika i tak kilka krotnie az sie zapali na stale gdy sie oswieci auto pali jak by na 3 gary,ale raczej nie ma problemów z wejsciem na wyższe obroty,kable WN,swiece-nowe cewka sprawdzona iskra jest-diagnostyka nic nie wykryła prócz tego ze rozrusznik bierze więcej pradu na rozruchu niż powinnien
rano wsiadam autko pali cacy,po przejechaniu parunastu km,stane i akus kaput-tak jakby wyladowany byl,postoje z 15-20min-z trudem ale zakreci postoje dluzej to kreci ok czyli akus doladowuje sie-wraca do stanu pierwotnego, akus centry-PLUS lampka-oko kture jest w nim swieci na zielono czyli akus mysle ze jest ok sprawdze jak bede mial gdzies dostep do miernika ladowanie

niestety nie w fiacie. już parę razy to przerabiałem (brava 1.4 - altek nie dostawał prądu wzbudzenia i przez to padał akus) i auto po prostu gasło. kontrolka wtrysku owszem się zaświecała, ale dopiero jak silnik zgasl...
_________________

No i właśnie o tym pisałem,że kontrolka ładowania się nie zaświeci,a w centralce silnika będzie błąd "niskie napięcie aku"i wtedy zaświeci się marchewa.

piotr1343 napisał/a:
adowanie sprawdzone 14,5V

Duże na jakich obrotach to sprawdzałeś?piotr1343,


Przy zapalonych światłach, na wolnych obrotach i przy lekko nagrzanym silniku ładowanie powinno oscylować w granicach 14-14,4 V wtedy jest OK

Przy zapalonych światłach, na wolnych obrotach i przy lekko nagrzanym silniku ładowanie powinno oscylować w granicach 14-14,4 V wtedy jest OK
_________________

Zgadza się,ale nie sądzę aby pomiar był dokonywany w tych warunkach.
bez obciazenia i w miare zimnym silniku bylo sprawdzane jesli dobrze pamietam to pokazywal 14.....do 14,5V przy pelnym obciazeniu -swiatla ogrz-szyby,foteli wszystkiego co bylo dostepne spadlo o 2V bez gazowania na biegu neutralnym,narazie naladowalem akus(cala noc)i kreci ok jak narazie mysle ze akus jest walniety i nietrzyma,stad moga byc te spadki napiecia przy odpalaniu i bledy z rozrusznika

[ Dodano: 2009-04-30, 19:47 ]

jak narazie mysle ze akus jest walniety i nietrzyma,stad moga byc te spadki napiecia przy odpalaniu i bledy z rozrusznika Moim zdaniem powinieneś go wymienić(jeśli masz wolne środki)i tak niczym nie ryzykujesz,bo jego "żywot"nie potrwa długo.

jak narazie mysle ze akus jest walniety i nietrzyma,stad moga byc te spadki napiecia przy odpalaniu i bledy z rozrusznika

Podstaw inny akumulator, albo jedź do elektryka to Ci sprawdzi akumulator przyrządem. Będziesz miał jasność. Pewnie nawet nic Cię za to nie skasuje.
ROBERT61
AndrewW po punkcie za pomyslowosc zwarcie w akusiu miedzy celami strasznie czuly na spadki napiecia jest ten komp

ja mam 50ah 450A Centra Plus on nadaje sie do malucha lub CC,SC niestety mego juz nie pociagnie jaki akus mi polecacie do marysi 1,6 dodam ze mam w aucie troche odbiornikow,a co najwazniejsze zeby byl dobry i wytrzymal jak poprzedni(5L)ja myslalem o 60-61ah i przynajmniej500A na rozruchu cena tak do 250zl

ja myslalem o 60-61ah i przynajmniej500A na rozruchu cena tak do 250zl
60-65Ah w zupełności wystarczy,nawet jak masz klimę i inne odbiorniki.Polecałbym Ci też Centre Plus,są to dobre aku,miałem kilka w swojej karierze i żaden mnie nie zawiódł.

ROBERT61
AndrewW po punkcie za pomyslowosc zwarcie w akusiu miedzy celami strasznie czuly na spadki napiecia jest ten komp

Cieszę się, że jest ok i dzięki :-)
piotr 1343 jak zakończył się Twój problem z marchewką, co było przyczyną? Mam takie same objawy z tym wyjątkiem że u mnie zawsze kręci dobrze i zawsze odpala. Pomóż proszę!

link do mojego problemu:
http://fiatforum.com.pl/t...light=marchewka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      marchewka
    Union Chocolate.