ďťż

Kilka tygodni temu kupiłem Fiata Marea ewidentnie wymagającego "dopieszczenia".
M.in. wyświetla mi się błąd w układzie poduszek. Zakładam z dużą dozą prawdopodobieństwa że poduszki nie wystrzeliły, znalazłem za to oberwany mechanicznie czujnik "first inertia switch". Jak go sprawdzić? Czy wymienić go można na jakikolwiek tego samego typu, czy są jakieś ceregiele jak w vw z numerem serii?

Co w praktyce oznacza, że poduszka ma skuteczność przez 10 lat od daty produkcji? Czy poduszki fiata w jakiś sposób mają zakodowaną datę, kiedy powinny zostać wymienione i przekroczenie tej daty sygnalizują (data produkcji mojego auta to VI 1999)?

--
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Paweł


Diagnosta jak ma ochotę to może sprawdzić kompem czy i kiedy były wymienione poduszki i czujnik poduszek. Nie zauważyłem aby samochody mające więcej niż 10 lat (a kilka ich przywiozłem) wyświetlały błąd poduszki tylko ze względu na ich wiek. Jeżeli świeci się kontrolka poduszki to albo była wymiana po kolizji, lub ktoś dobierał się do układu poduszek w niezbyt umiejętny sposób (aby wypinać jakiś element z układu należy odłączyć akumulator 10 min. przed operacją ), może ktoś przekładał kierownicę .
Błąd nie bierze się z wieku! Poduszka może się świecić nawet od wyciągnięcia zegarów bez odpięcia akumulatora.

Jeżeli świeci się kontrolka poduszki to albo była wymiana po kolizji, lub ktoś dobierał się do układu poduszek w niezbyt umiejętny sposób (aby wypinać jakiś element z układu należy odłączyć akumulator 10 min. przed operacją ), może ktoś przekładał kierownicę .

Nie sądzę, myślę że winowajcą jest raczej uszkodzony czujnik. Jak sprawdzić poprawność (lub nie) jego działania?

--
pozdrawiam,
Paweł

[ Dodano: 2009-10-25, 23:35 ]



ale ciekawi mnie to 10 lat skuteczności.
Chodzi o to że producent PP daje 10-cio letnią gwarancję na to że podczas kolizji/wypadku ona wystrzeli wtedy kiedy powinna wystrzelić, a po tym czasie może już np wystrzelić nie wtedy kiedy trzeba, albo nie wystrzelić.

Sprawność układu poduszek sprawdza czujnik , wystarczy podjechać na kompa i dowiesz sie co jest nie tak. Jeżeli masz możliwość podłączenia kompa to możesz sprawdzić sam czy przyczyną świecenia kontrolki jest jakieś uszkodzenie , czy ktoś w nieprawidłowy sposób coś odłączył.
Najprościej można by to sprawdzić przy pomocy innej (sprawnej) centralki układu AIRBAG. Znaleźć takową na szrocie i podpiąć sprawdzając działanie układu. Z doświadczenia wiem że najczęstszymi awariami poduszek w tych modelach FIATów są zazwyczaj centralki. Nowa to koszt powyżej 300 zł, a używkę sprawną można już poniżej 100 zł dostać.
Jeżeli błąd pomimo wymiany centralki nadal będzie wyświetlany , należy zająć się prawidłowym podpięciem złączek ewentualnie ich wymianą.

Wyłącznik inercyjny (bezwładnościowy) ma odciąć dopływ paliwa w przypadku wypadku, a w BBM'ach przed FL na pewno znajduje się pod fotelem kierowcy.
Albo piszesz o czymś innym albo się nie rozumiemy

Wyłącznik inercyjny (bezwładnościowy) ma odciąć dopływ paliwa w przypadku wypadku, a w BBM'ach przed FL na pewno znajduje się pod fotelem kierowcy.


I to jest chyba to. Kiedy był w Marei FL?

--
pozdrawiam,
Paweł
Źródła rożnie podają ale ustala się że jest to przełom 1998 i 1999 roku. Czyli masz auto po FL.
Zrobię foto tego wyłącznika jak będę z roboty wracał.

Źródła rożnie podają ale ustala się że jest to przełom 1998 i 1999 roku. Czyli masz auto po FL.
Zrobię foto tego wyłącznika jak będę z roboty wracał.


Czyli wszystko sie zgadza, auto z polowy 99. Zdjecia nie musisz robic, w miedzyczasie poszperalem i znalazlem potwierdzenie ze to wlasnie ten czujnik. Z poduszkami powalcze w takim razie po podpieciu komputera, dzieki za pomoc ;-)

--
pozdrawiam,
pawel
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      czujnik bezwładności
    Union Chocolate.