ďťż

Witam Kolegów i Koleżanki
Ze względu na problemy przy odpalaniu mojej Marysi 1.6 16V z 99 roku postanowiłem zregenerowac lub wymienic silnik krokowy ponieważ inne czynności (filtr, świece, kable, aku itp) nie przyniosły rezultatu. I tu mały problem, otóż w modelach do 99 roku były montowane silniki krokowe montowane do korpusu przepustnicy na dwie śrubki jak na fotce:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000372.jpg

natomiast ja w swoim samochodziku mam takie cos:

http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000373.jpg

Pytanie jak sie dobrać w takim przypadku do krokowca w celu jego przeczyszczenia lub wymiany?
Z góry dzieki za rady i sugestie.


Witam. Jaki Kolego filtr wymieniałeś? bo chyba nie paliwa bo jest w tych rocznikach niewymienny umieszczony w baku.

Jak wygląda problem? po dłuższym postoju nie odpala. Jak ciepły to odpala normalnie? Jak zimny musisz dodać gazu bo nie może załapać albo załapuje i gaśnie?

Krokowy jest niewymienny teoria mówi że trzeba by kupić np całą przepustnicę choć też nie wiadomo w jakim stanie się kupi.

Ogólnie można go wyjąć bo mi się udało bez większych problemów. Rzeczywiście silniczek mój był tak zawalony że nie ruszał się.

Jak rozgrzejesz trochę silnik to spróbuj pokręcić silniczkiem wokół jego osi.

Ja nie miałem nic do stracenia i tak silnik nie działał więc nosiłem się z zamiarem kupna drugiej przepustki więc kombinowałem. Owinąłem go szmatką i żabką z wyczuciem próbowałem wysunąć. Jest niewygodnie ale trochę wytrwałości i wyszedł. Rozebrałem wyczyściłem i śmiga już dobre ponad pół roku.

Oczywiście nie usunęło to problemu tak jak myślałem z problemem rozruchu po dłuższym postoju.
To na pierwszej fotce to czujnik położenia przepustnicy.Sprawdź pod światło jak wygląda ustawienie przepustnicy względem korpusu.Ja ustawiałem od nowa przepustnice i znikły kłopoty z rozruchem i wolnymi obrotami.
Problem leży w tym iż z trudem odpalam na zimnym silniku. Zazwyczaj po 2-3 cyklach kręnia rozrusznikiem silnik "zaskakuje" chwilke się ksztusi i po chwili "wpada" dopiero na włąsciwe obroty. Rozumiem że krokowiec odpowiedzialny jest za dostarczenie dodatkowej porcji powietrza do kanału przepustnicy. Zczytuje poprzez komputer dwa parametry: napięcie akumulatora i temperaturę silnika (cieczy chłodzącej), i odpowiednio do tych wartosci się ustawia. Tyle teorii.
Dzięki za rade.Postaram sie go delikatnie wymontowac i przeczyscić, zobaczymy czy to rozwiaże problem.


Do 99 roku były przepustnice takie jak na fotce z pierwszego linku a krokowiec był w kolektorze i można było go wykręcić ew wymienić. Od 99 roku krokowy i tps czyli potencjometr jest w przepustnicy jak w linku do drugiej fotki.

Tam nie ma co ustawiać bo jest on przykręcany tylko w jednej pozycji a nie jak np w 1.4 gdzie ustawienie tps miało odpowiednią procedurę. W przepustnicach od 99 tps też jest wciskany.

Reszta jak opisałem wyżej.

pavloalpin, Miałem dokładnie identyczne takie same problemy z odpalaniem i też myślałem o krokowcu jednak to nie on był powodem tylko zapchany filtr paliwa. Jest on w baku wokół pompy paliwa. Niby jest bezobsługowy i niewymienny ale taki syf z niego leciał że lepiej nie mówić. Po wyczyszczeniu problem ustał i zapala od pyknięcia. Ten filtr to porażka bo cały nowy kosz z pompą to co do baku się wkłada kosztuje około 1 tys zł a rozwiązanie przed 99 gdzie filtr był pod spodem wymienny było o wiele lepsze.

Byłem z tym problemem w ASO ale jak zaczęli mi wymieniać i filozofie snuć nt zaworów tego i tamtego ale żeby któryś wspomniał o filtrze paliwa to nie zresztą nawet nie wiedzieli gdzie jest.

Jeśli byś się przymierzał do tej operacji to daj znać udzielę Ci kilku wskazówek żebyś nie popełnił tego błędu co ja.

Pozdrawiam
Dziękuje maciekt8 . W przyszłym tygodniu zacznę grzebać w baku i w razie problemów będę wdzięczny za wskazówki. Rozumiem, ze należy zacząć od zwalenia całego baku, czy można się tam dostać gdzieś od środka , spod tylnej kanapy?
Nie wiem jak jest w marei ale w bravce i w bravo dostep jest po odchyleniu tylnej wykładziny w bagażniku i tam jest nacięty kawałek tapicerki po którego odchyleniu mamy dostęp do pokrywki przykręcanej na trzy śrubki. Pod pokrywką widzisz już cały bałagan z pompą paliwa.

Baku nie trzeba ściągać.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      Wymiana krokowego
    Union Chocolate.