|
Sprzęgło
Union Chocolate. |
Witam, prosze powiedzcie mi po czym poznać, że sprzęgło już nie bawem będzie musieć być wymienione lub juz powinno... W moim samochodzie sprzegło "chyta" od połowy tak jak niby powinno. Zastanawia mnie fakt małego luzu na początku przy naciskaniu. Przy jeżdzie tego nie czuć, tylko jak na "sucho" lekko nacisne minimalnie nogą jest własnie luz z 3 cm a potem juz opór. Rozmawiałem z mechanikiem to podciagnac czy cos z nim zrobic sie nie da bo jest na hydraulice czy cos(nie pamietam co gadał) ale póki biegi wskakuja mam byc spokojny. Niewiem teraz co z tym fantem zrobic, pytam bo ostatnio u dziewczyny jechalismy Cordoba i pedał sie schował przy zmianie biegów i autko trzeba było cholowac a nic nie wskazywało na to, ze było cos nie tak z nim. Czekaja mnie w najbliższym czasie wieksze wyjazdy i nie chce przez przypadek gdzies stanąc:) Jezeli macie jakies sposoby albo cos aby to sprawdzic pochwalcie sie nimi:)
Lekki luz od gory jest prawidłowy. Sprzeglo wymienia sie wtedy kiedy np. Szarpie przy ruszaniu, slizga. Jezeli nie masz innych objawow to nie masz powodow do niepokoju.
Dopóki nie masz kłopotów ze zmianą biegów i nie slizga to nie ma co szukać dziury w cały, lekki luz jałowy musi być.
Linka od sprzęgła czy wężyk od hydrauliki zawsze może pójść i niestety tego się nie ustrzeżesz bo nawet jak wymienisz na nowe to czasem nowe się psuje po paru km. Sprzęgł jest elementem który bardzo długo się zużywa i nawet jak zacznie się ślizgać to pojeździ jeszcze długo.
Dzieki za odpowiedzi, uspokoiliscie mnie:)
Jeszcze tak podpinajac sie pod temat chciałbym sie jeszcze dowiedziec bo wczesniej jak pytałem do konca zesmy nie doszli.
Przy jezdzie na pierwszym biegu dodawajac powoli gazu czuc takie lekkie szarpanie, dalej jak przy przyspieszaniu okolo 3 tys obr czuc lekki przeskok, nie ciagnie wydaje mi sie jak powinno... Jezeli na kompie mi tak wyskoczylo, ze zawór EGR to nalezy wymienic ten zawór, czy moze spróbowac go wyciagnac i przeczyscic????
czyszczenie nic nie daje. jedyne wyjscie to wymiana.
Aha no ok, ale mam rozumiec, ze jednak bedzie to ten zawór???? Patrzac po jezdzie samochodu????
Aha no ok, ale mam rozumiec, ze jednak bedzie to ten zawór???? Patrzac po jezdzie samochodu????
Masz JTD więc sobie głowy nie zawracaj, EGR u Ciebie polecam zaślepić i o nim zapomnieć, natomiast te szarpnięcia i dziury w mocy to efekt kończącej się przepływki.
Aha, co do zaslepienia zaworu to od której strony i czym najlepiej?? Z dojściem do niego nie ma duzych problemów?? Gdzie dokładniej zagladac aby go zlokalizowac?? Gdy go zaslepie nie bedzie zadnych problemów?? Do czego on konkretnie słuzy?? Dymic nie bedzie??
Co do przepływomierza, jak najlepiej sprawdzic czy jest do wymiany?? Chciałem zaznaczyc tak jak wczesniej pisałem te szarpania nie sa jakies duze, a co do przeskoku przy 3 tys to jest tez nie duzy ale odczuwalny. WYdaje mi sie, ze przed 3 tysiacami ciagnie efektowniej niz potem. Powinno sie czuc roznice powyzej tych 3 tysiecy dobrze rozumie??
prosze takze o szczegółowe w miare wytłumaczenie:) Dzieki z góry!
Aha, co do zaslepienia zaworu to od której strony i czym najlepiej?? Z dojściem do niego nie ma duzych problemów?? Gdzie dokładniej zagladac aby go zlokalizowac?? Gdy go zaslepie nie bedzie zadnych problemów?? Do czego on konkretnie słuzy?? Dymic nie bedzie??
Problemów nie będzie, nie będzie dymił, egr to dopalanie spalin, taki bzdurny wynalazek ekologów. Zaślepić najlepiej przy kolektorze dolotowym bo na wydechowym to zaraz blaszkę wypali.
Co do sprzęgła to ostatnio pobiło mnie po kieszeni: -wymiana kompletnego sprzęgła ( docisk ,tarcza ,łożysko) -pompa sprzęgła -koło dwumasowe
koszt z robocizną 2250PLN ...i już po wakacjach
Uuuu to strasznie, jezeli chodzi o wydatek;/ Współczuje....
A powiedzcie mi jeszcze bo u mnie jeszcze dodatkowo mi piszczy sprzegło ale to tylko wtedy jak, np. pod górke stoje i chce ruszyc, dam gazu i powoli puszczam sprzegło-wtedy. Mam sie tym nie przejmowac za bardzo czy moze jednak cos z tym zrobic?? Oprócz tego wszystko jest tak mi sie wydaje OK:)
Nie kombinuj narazie póki jeździ to sobie problemów nie szukaj, a jak się wysra to zmienisz wtedy cały komplet i pare lat znowu będzie spokój.
Siema u mnie tez coś się dzieje zaraz jak odpalę auto i na luzie wcisnę sprzęgło i puszcze to nieraz jest taki dziwny jakby warkot, a jak wcisnę to spokój nieraz jak na luzie tez zacznę puszczać powoli sprzęgło to przez dosłownie sekundę jest warkot i cisza co to może być ?? aha i jeszcze jak odpalam na zimnym silnik to mi skaczą obroty a jak się rozgrzeje to przestaje
Co do "warkotu" przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła to też tak miałem niedawno. Do tego czuć było lekkie drgania pedału sprzęgła.
Później pojawił się dziwny "skrzek" i problem z wrzuceniem wstecznego biegu ( rzadko udało się bez zgrzytnięcia).
Diagnoza to docisk, ale dla pewności, czekam na komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko).
Pewności nie ma , ale raczej na szczęście koło dwumasowe jest OK .
no ja tez mam tak ze nieraz nie moge wrzucic wstecznego bez zgrzytniecia
Co do sprzęgła to ostatnio pobiło mnie po kieszeni: -wymiana kompletnego sprzęgła ( docisk ,tarcza ,łożysko) -pompa sprzęgła -koło dwumasowe
koszt z robocizną 2250PLN
Mi tez padło sprzęgło. Niestety nie mam kasy na koło dwumasowe dlatego poleciłem mechanikowi wymianę samego sprzęgła i pompy.
Zarzeka się, że nie udziela gwarancji. Że za miesiąc może się znów zepsuć.
W chwili obecnej nie mam finansów na pokrycie całości, a auto pilnie potrzebne.
Jaka jest wasza opinia nt. zmiany tylko części tego zestawu? Pojeździ to troche czy mechanik straszy na wyrost?
Witam Ja tez mam problem, Marea 2,4 TD wszystko było ok do dziś. Po odpaleniu kiedy chciałem wrzucić bieg wcisnąłem sprzęgło i pedał był bardzo luźny (do 3/4) do końca normalnie. Biegi nie wchodzą. Po zgaszeniu i włożeniu biegu odpaliłem je i auto minimalnie jechało. A że auto dziś było mi koniecznie potrzebne powoli dojechałem. Na początku był problem ze zmianą biegów ale po kilku km nawet było normalnie. Tylko ten pedał jest dalej taki miękki. Co może być przyczyną tego problemu. Bardzo proszę o pomoc. Może brak płynu do pompki sprzęgła o ile jest (szukałem linki ale nie widziałem). O ile mam pompkę to gdzie jest zbiorniczek z płynem.
BARDZO PROSZĘ O POMOC
pawi23, kolega Hipo na pewno powie Ci coś na ten temat więcej, ale jeżeli masz wyciskacz hydrauliczny sprzęgła to płyn od sprzęgła jest ten sam co hamulcowy (ten sam zbiornik).
To chyba w takim razie będzie sprzęgło bo hamulce są i płyn również. Dzięki za szybką odpowiedź
a ja mam takie objaw i proszę o poradę jak ktoś wie co to...na postoju jak wciskam sprzęgło i bieg to nic nie słychać i nic sie nadzwyczajnego nie dzieje ale już jak jadę i nacisnę leciutko tylko sprzęgło słychać taki świst tylko przy jeździe i wciskaniu sprzęgła. Czasem to jest a czasem nie słyszę tego świstu ale zauważyłem ze jak jest chłodniej to ten objaw jest bardziej słyszalny...Czy to coś poważnego?Biegi wchodzą normalnie i ciągnie tez dobrze
Witam Ja tez mam problem, Marea 2,4 TD wszystko było ok do dziś. Po odpaleniu kiedy chciałem wrzucić bieg wcisnąłem sprzęgło i pedał był bardzo luźny (do 3/4) do końca normalnie. Biegi nie wchodzą. Po zgaszeniu i włożeniu biegu odpaliłem je i auto minimalnie jechało. A że auto dziś było mi koniecznie potrzebne powoli dojechałem. Na początku był problem ze zmianą biegów ale po kilku km nawet było normalnie. Tylko ten pedał jest dalej taki miękki.
Miałem ten sam kłopot. Przyszedł dzień, ze sprzęgło "prawie" wpadło i nie dało się biegów zmienić. Taką samą metodą jak Ty dojechałem na warsztat na wymianę sprzęgła ;/
950 zł nie moje
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfisis2.htw.pl
|
|