|
księgowanie wynagrodzeń
Union Chocolate. |
Nie mogę sie doczytać na forum, a interesuje mnie sposób rozpisania w Fakcie następującej sytuacji: pracownicy otrzymują wynagrodzenie z przesunięciem miesięcznym, tj. za listopad otrzymują w grudniu itd. ale w grudniu wypłacono częściowe wynagrodzenia np. po 1000 zł. w tym samym miesiącu, a resztę w styczniu. Jak to rozpisać, żeby się nie pogubić w częściówkach i mieć poprawne naliczenia podatkowe?
Pozdrowienia.
Naliczanie płac w Fakcie podporządkowane jest wymogom prostoty obsługi, jak i poprawności naliczania składek ZUS i podatków od wypłat w danym miesiącu. Wynikiem kompromisu jest ograniczenie nie pozwalające jednemu pracownikowi za dany miesiąc naliczyć jednej wypłaty w bieżącym, a drugiej w następnym miesiącu. Można sobie z tym poradzić: 1. Ustawić pracownikowi wypłatę w następnym miesiącu. 2. Wypłatę na miesiąc bieżący wystawiać w miesiącu poprzednim (cofając się o miesiąc). W KPiR będzie to w całości poprawne, w księgach handlowych będzie wymagało korekt przez PK. Oczywiście wszystko z zachowaniem ustawienia w Opcjach płac: Wiele wypłat w jednym miesiącu, które często niesie z sobą zwiększenie ilości blędów w obsłudze (istnieje możliwość mimowolnego wprowadzenia dodatkowej wypłaty- trzeba uważać na numer obsługiwanej wypłaty i wprowadzać wypłaty kolejno 1 pierwsza 2 druga itd.).
A jak drukować listę płac ?
[ Dodano: Pią 04 Sty, 2008 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfisis2.htw.pl
|
|