|
Klocki hamulcowe
Union Chocolate. |
Witam, zauważyłem ostatnio, że w swoim samochodzie klocki hamulcowe wygladaja dosc dziwnie. OTóz patrzac na hamulec od strony zewnetrznej klocek wyglada jeszcze na dobry a od strony wewnetrznej jest praktycznie juz do wymiany. Z tego co tu wynika tamtem szybciej sie zuzył ale przez co?? Chyba, ze jest mozliwosc, ze ktos wczesniej wymienił tylko jeden a drugi jeszcze nie najgorzej wygladał i zostawił???? Z zwiazku z tym, ze nigdy z wymiana klocków nie miałem do czynienia ciekawi mnie czy dam rady wymienic klocki???? Czy lepiej przekazac robote mechanikowi???? (ewentualnie ktoś z forumowiczów mieszkajacy w woj. ślaskim-zawsze mozna sie dogadac:)) Pytanie jeszcze co do rodzaju klockow, w internecie znalazłem uniwersalne do wszystkich modeli bravo, zas w sklepie mowiono mi, ze sa inne do benzyny i inne do JTD takiego jak mam. Prosze ta sprawe jeszcze mi wyjasnic:) Z góry dzieki:)
Kolocki kupuj dedykowane do auta, a nie żadne uniwersalne ( te uniwersalne mogą Ci nie spasować ).
Co do złużycia klocków to normalne ( przynajmniej w autach w których wymieniałem klocki tak było ).
Dasz rade spokojnie sam wymienić kocki, najgorzej jest wcisnąć tłoczek - ja do tego używam narzynki ( gwintownika ) 10 i śruby. Ogólnie jest jest to skomplikowane
Przy wymianie klocków przesmaruj prowadnice zacisku i wymień gumki. Zestaw reparacyjny zacisku kosztuje ok 10 zl.
Ja bym nie powiedział, że to normalne ale jak ktoś nie dbał o zaciski to tak się robi. Jeśli jest tak na obu kołach to raczej nie ma co się martwić. Ja co wymianę czyszczę i smaruje tłoczek i jest dobrze. Czyszczę papierem ściernym lub szmatką, a smaruje wazelina techniczną. Kup dedukowane najlepiej nie najtańsze w końcu hamulce to ważna sprawa.
a ja się nieco podepnę pod temat i zapytam czy czujnik zużycia klocka jest na obu (wewnętrzny i zewnętrzny) klockach czy tylko na jednym z nich?
Z tego co pamiętam to na 1 i tak jest w większości aut.
szela, dobrze pamiętasz - na jednym.
heh czyli temat może się powtórzyć. w clio miałem tak że mi się skończyły oczywiście wtedy kiedy autko było najbardziej potrzebne. czujnik też był tylko na 1 klocku i oczywiście na tym który skończył się wcześniej
Z tego co gdzieś wyczytałem to informacja o kończących się okładzinach na desce rozdzielczej jest często podawana błędnie, w zależności od producenta 2-6mm okładziny :/. Co do czujnika w BBM to jest on na lewym kole na wewnętrznym klocku hamulcowym. A wracając do samych okładzin... już wiem że następnym razem nie kupię takich za 60-70zł bo to szajs, nie dość że średnio pasują (trzeba piłować) to na dodatek się szybko ścierają i piszczeć potrafią.
Mi sprzedawca polecał jakieś Tomax czy cos podobnego, mówił, ze klienci chwala a kosztowały ponad 80 złotych... CO do czujnika moze byc tak jak gadacie, ze prawie z tej strony mam klocek dobry gdzie jest czujnik bo jak na razie nic mi nie swieci, nic a nic...
Ja wychodzę z założenia, że na hamulcach nie ma co oszczędzać bo to jednak ważny element.
tak czujnik jest na lewym kole,nie kupuj tanich Klocków to szajs będziesz co roku wymieniał polecam Lucasa lub TVR lub TRV nie pamiętam jak to bylo koszt nieco ponad 100zl ale nie piszcza dobra twardosc okładziny,
Klocki kupuj dedykowane do auta, a nie żadne uniwersalne ( te uniwersalne mogą Ci nie spasować ). tak jak UBEK ci radzi Klocków jest parenascie rozmiarów ja tez niby kupilem do mojego fiacika a niepasowały różnica 4mm,podaj w sklepie jeszcze czy masz tarcze wentylowane czy pelne . instrukcja jak samemu wymienic klocki w BBM----------- zdjac kolo,sciagnac drut-zawleczke,imbusem nr7odkrecic dwie śruby od strony wewnętrznej sciagnac zacisk wraz klockami wyjac klocki kluczem np francuzem(poprzez rozkręcanie klucza) wcisnac tloczek do Sroka zalozyc nowe klocki i poskladac i ok 10-20km będzie tak zwane docieranie klocków i jest ok JESLI SIE POMYLILEM PROSZE MNIE POPRAWIC
nie wiem czy dobrze słyszałem że jak się naciśnie na korek od zbiorniczka płynu hamulcowego to będzie tak kontrolnie palić się to zużycie hamulców ale mi to nie działa. A u was ? to mowicie że ten czujnik jest na lewym przednim kole bedzie trzeba sprawdzić czy nikt przed sprzedaniem tego auta nie pociągnął czasem za kabelek, bo się już kontrolka paliła
to mowicie że ten czujnik jest na lewym przednim kole bedzie trzeba sprawdzić
To żadna magia u żaden czujnik, po prostu w klocku zatopiony jest drucik który przy pewnym zużyciu klocka zaczyna dotykac do tarczy zamykając obwód i zapalając kontrolkę na szafie.
nie na korek tylko jak odkrecisz korek z plynu hamulcowego to oswieci sie ci brak plynu ale to jest jesli sie niemyle ta sama kontrolka co z klockow
brak plynu ale to jest jesli sie niemyle ta sama kontrolka co z klockow
Nie wiem jak w bbm, ale to się różnie kontrolki - ubytek płynu sygnalizuje kontrolka od ręcznego - zużytej klocki kontrolka od klocków
Witam serdecznie wszystkich Posiadam Marysie 1,8 97r po raz pierwszy będę wymieniał klocki z przodu trzeba odkręcić obie śruby imbusowe czy wystarczy tylko jedna dolna i podnieść zacisk do góry jak w seicento, w miarę możliwości prosił bym o opisanie czynności osadzania klocków, czy trzeba je jakoś wkładać pod skosem czym wcisnąć tłoczek itp. Dziękuje i pozdrawiam
Musisz oba imbusy wykręcić i zacisk odsunąć, nie wiem czy nie ma u Ciebie czasem tej sprężyny z boku, jesli jest to trzeba jeszcze ja zdjąć. Największy problem to będziesz miał z wciśnięciem spowrotem tłoczka bo nowe klocki sa grube.
Niuton razy ramię i wciśnie, dwa przecinaki i stara okładzina ścierna, zaprze się o zaciski i daje radę. Ciekawe czy w nowych Fiatach rozwiązane to zostało (w końcu) na zasadzie wkręcania?
Ciekawe czy w nowych Fiatach rozwiązane to zostało (w końcu) na zasadzie wkręcania?
Wkręcany tłoczek masz z tyłu, przód normalnie jest wciskany i tyle. Nie widziałem jeszcze wozu coby z przodu miał wkręcane tłoczki.
Zdaje się passat b5 ma z przodu i z tyłu wkręcane.
Zdaje się passat b5 ma z przodu
Mam Paska B5 i napewno nie ma wkręcanych tłoczków, trzeba wdusić normalnie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfisis2.htw.pl
|
|