ďťż

Mam następujący problem:

Na wolnych obrotach słychać strzelanie na pasku alternatora
i pasek skacze po rolce alternatora (Auto to marysia 2.4 td). Podejrzewam, że może to padło sprzęgło alternatora, albo sam alternator - łożyska. Co o tym myślicie?



Na wolnych obrotach słychać strzelanie na pasku alternatora
i pasek skacze po rolce alternatora (Auto to marysia 2.4 td)


W jakim stanie jest napinacz paska ?
hmm. ciężko mi ocenić, gdyż nie mam się jak wturlać pod samochód, ale wydaje mi się że też może być nie za ciekawy. Przy tych strzałach widać że amortyzatorek też nieźle lata, a chyba nie powinien.

[ Dodano: 2009-09-28, 09:22 ]

Wszystko chodzi elegansio, oprócz rolki tłumika drgań, która praktycznie stoi.

To już wiesz czego pasek podskakiwał. Inna sprawa że ja pasek tam sciagałem i jakoś sprzegła alternatora się nie dopatrzyłem .... chociaż jakoś specjalnie na to uwagi nie zwracałem.


Problem mam nadal
Otóż rolka wcale nie była zatarta, tylko kawałek starego paska się do niej wkręcił. Jak go wyciągnąłem to idealnie się kręci. Sam napinacz chodzi dość sztywno.
Dodam że poprzedni pasek był napięty tak że można było kręcić rolkami, więc chyba za lekko. Mam również pytanie jak napinać to ustroństwo, bo słyszałem że za pomocą rolki mimośrodowej?
Wiecie coś więcej na ten temat?

A i mam kłopot z silniczkiem. Otóż na zimnym silniku czuć taką małą czkawkę i puszcza biały dym. Płynu nie ubywa. Może nadal problem z dogrzewaniem bo na zimnym na zbyt długo pojawia się marchewka? na ciepłym gaśnie sekundę po odpaleniu samochodu.

Mam również pytanie jak napinać to ustroństwo, bo słyszałem że za pomocą rolki mimośrodowej?

Napinacz z tego co mi wiadomo to jest przykręcany na 2 albo 3 śrubki i wstępnie należy na mocowaniu go ustawić, resztę właściwego nacisku nadaje sprężyna napinacza.

Dzięki Hipo za pomoc. A od siebie dorzucę do niniejszego postu coś co wygrzebałem u alfaholików:

procedura napinania paska MV

może się komuś przyda
Jeśli chodzi o ten alternator miałem podobny problem i okazało się żę jest to wina koła dwumasowego sprzegłowego od alternatora koszt to ok 200 zł i wymienić jest ciężko samemu bo do tego maja specjalny klucz tak jak pisałeś. Mi na wolnych obrotach dziwnie chodził i co jakiś czas spadał z obotów, teraz jest elegancko ;-) pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      sprzęgło alternatora
    Union Chocolate.