ďťż

wiatam panowie.. mam odpieta sonde lambda... tak mi powiedzial typek który mi sprzedawal auto.. dopiero za 2 tygodnie wymienie ta sonde lub ja podepne w zaleznosci czy bedzie ona ok.. teraz potrzebuje auta.. i mam pytanie czy moge tak jezdzic i jakie sa objawy odpientej pompy..


Z tego co wiem to nie będzie Ci analizowało składu spalin a w efekcie będzie zła mieszanka. (proporcje paliwo powietrze) a to raczej nie jest obojętne dla auta.
mozesz kolego jezdzic ale bedziesz mial przepaly,no moc auta bedzie lepsza pozdr...
Wg. mnie też raczej się nic nie stanie, ale auto będzie więcej palić i gorzej jeździć.


no pali okropnie.. bardzo duzo... tak czy inaczej jak tylko bede mial mozliwosc to podepne ta sonde spowrotem a jak nie bedzie dzialac to kupie nowa..
Po pierwsze zła mieszanka paliwa, po drugie słabe auto mułowate, po trzecie przy przyśpieszaniu może szarpać i dla kata to nie zbyt dobre.
Pozdro
no czasami cos szarpnie ale prawie nie odczuwalnie.Jezeli chodzi o to ze mulowate to chyba raczej nie bo ogromne kopyto ehheheh ale nie mam porównania bo to moje drugie auto a pierwsze mialo 90 koni.. i nie jezdzilem jeszcze zadnym hgt.. Na zimnym silniku przy dotknieciu pedalu gazu zdaza mu sie delikatnie przygasnac ale przy silniejszym przygazowaniu jest ok,po 3 minutach wszystko jest ok.

Na zimnym silniku przy dotknieciu pedalu gazu zdaza mu sie delikatnie przygasnac ale przy silniejszym przygazowaniu jest ok
tylko nie pałuj go na zimnym silniku (sprawdzone: max 3000 obr/min), bo pierścienie powiedzą papa.

ogólnie podczas pracy, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin - silnik zaczyna pobierać info z sondy lambda i wyłącza ssanie. jeśli masz odpiętą sondę, to silnik (dokładniej komp) przełącza się w tryb emulowany i dobiera skład mieszanki na podstawie czujnika położenia przpustnicy i przepływomierza. Nie wiem, który masz rok auta, więc nie wiem, czy masz auto na VIS'ie, czy nie. Tak, czy inaczej - pomijane jest też wtedy wyprzedzenie zapłonu. Dodatkowo ilość podawanego paliwa jest dobierana na bierząco do ilości powietrza, przez co auto może się dławić po gwałtownym wciśnięciu gazu - za wcześnie następuje wtrysk paliwa i zalewa świece. Zresztą objawy już Ci koledzy napisali.

Powiem tak: wymień sondę (koszt max 150zł za zamiennik) sam ją sobie wykręcisz, wkręcisz nową i podłączysz. Potem tylko 15 minut na kompa, żeby wykasować błąd (odpięcie klemy nic nie da, bo to jest błąd stały). ogólnie max 2h roboty. pozdro
o prosze.. o takie wytlumaczenie sprawy mi chodzilo:) dziekuje bardzo:)

dzisiaj bylem na kanale.. Okazalo sie ze sonda jest podpienta, tylko gosc powiedzial ze, napewno padnienta skoro sie swieci marchewka. A odpienta byla wtyczka na dolocie powietrza.. na tej czarnej rurze na której mam na koncu zamontowany storzek. Czyli mysle ze to byl przeplywonierz.Poprawcie mnie jezeli sie myle..

mysle ze dlatego tak duzo palil ze on byl odpienty..
w nastepnym tyg zamawiam sonde i ja podepne..
to już nie rozumiem. masz tą sondę czy nie?

Wtyczka, przy dolocie (przy tej czarnej rurze, wychodzi z okolicy skrzynki z bezp. głównymi) to nic innego, jak wtyczka do diagnostyki kompa absu

a najlepiej, jakbyś fotkę machnął tej kostki, to Ci dokładnie i na 100% powiem.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000054.jpg

chodzi mi o ta wtyczke. To nie jest moje auto,ale chodzi mi o to zakreslne miejsce.. mialem to odlaczone...

a sonda lambda jest,dzisiaj bylem na kanale i jest podpienta,kable prowadza do wiazki i niby wszystko wpozadku.,tylko widocznie nie dziala skoro mi sie marchewka swieci i auto tyle pali:/

i jeszcze jedna rzecz ALBERCIK pytales czy mam auto na VIS-ie.... takze tu jest dziwna sprawa,bo mam hgt z 95 roku, ale o mocy 155 koni,czyli 113 kw a one mialy chyba juz ten system zmiennych faz rozrzadu czy jakos tak...
Ech... były dwie wersje: 147KM i 155KM - 147KM było na rynek niemiecki, polski i czeski. 155KM na pozostałe. Zapewne masz auto z zagranicy. albo komp został wymieniony bo to jedyna różnica w tych dwóch wersjach. Wersje po FL (od 99r.) były na wariatorze i miały oznaczenie pokrywie zaworów obok 'FIAT 20V' był napis 'VIS'. a ta wtyczka to właśnie przepływka.
no wlasnie tak myslalem po jej podpieciu po mocnym nagrzaniu silnika czuje nierównomierne przyspieszanie.. ale to zapewne wina sondy lambda..

no ja nie mam napisu Vis..

znalazlem taka sonde,czy ona bedzie pasaoawla do mojego bravo?

sonda lambda
ta napewno będzie. tamta jakaś dziwna jest

http://www.allegro.pl/ite...inquecento.html
Obie sondy są dziwne;)
TAK wyglądająca sonda lambda Będzie działać na 100%.

Ech... były dwie wersje: 147KM i 155KM - 147KM było na rynek niemiecki, polski i czeski. 155KM na pozostałe.

Baju baju bedziem w raju. 147KM to auta sprzed liftu, 155KM to wozy po lifcie z VIS.
to dlaczego ja mam bravo HgT z 95 roku a w dowodzie mam 113 kw... czyli 155 koni?? i nie mam Vis napisane na porywie??

moze kos mi to wytlumaczy...

i jeszcze jedno pytanie: a wiec w jaki stopniu przeplywimierz odnosi sie do spalania auta??

w jaki stopniu przeplywimierz odnosi sie do spalania auta??
Z tego co wiem to w dosyc duzym

moze kos mi to wytlumaczy...

Bo wydział komunikacji to na tyle tempa instytucja że wypisują bzdury w dowodach rejestracyjnych.

to dlaczego ja mam bravo HgT z 95 roku a w dowodzie mam 113 kw... czyli 155 koni?? i nie mam Vis napisane na porywie??

moze kos mi to wytlumaczy...


Wpisz sobie VIN w EPER i może wtedy prawdę powie...
a moze jest taka mozliwosc ze mam pokrywe od innego bravo... bo jezdzilem hgt kolegi i moje sie lepiej zbiera i czuc róznice w mocy:) jego ma 147 koni.. i powaznie czuc róznice..

jego ma 147 koni.. i powaznie czuc róznice..
Hmmm, moze kolega ma juz silnik w nie najleprzej kondycji, bo te 8KM to chyba az tak wielkiej róznicy by czuc nie było, poza tym za przyspieszenie bardziej odpowiada moment obrotowy a nie moc, moc odpowiada za maksymalną predkosc
Chyba ze sie myle to mnie poprawcie

bo te 8KM to chyba az tak wielkiej róznicy by czuc nie było, poza tym za przyspieszenie bardziej odpowiada moment obrotowy a nie moc, moc odpowiada za maksymalną predkosc

VIS to nic innego jak zmienna długość kanałów dolotowych i ma za zadanie spłaszczyć przebieg momentu stąd może różnica w odczuciach z jazdy. Z drugiej strony prędzej powiedziałbym że o różnicach decyduje raczej stan techniczny silnika niż te 8KM i VIS
Co to tego co jest w dowodzie to w wydziale komunikacji sami to podajemy więc możemy podać wiele. Po numerze vin to jak ktoś ma edke to może Ci sprawdzić albo zadzwoń/podjedz do ASO i tam Ci wszystko powiedzą.
Różnica w "zbieraniu się" może być podhodowana wieloma czynnikami od opon, łożysk, przegubów, przez układ wydechowy do silnika, przy czym nawet rodzaj i jakość oleju w nieznacznym stopniu wpływają na moc silnika. Do tego nie ma co ukrywać silniki są różne i jeden lepiej wyszedł fabryce drugi gorzej, i często 2 nowe auta z tym samym silnikiem, będą inaczej przyśpieszać. Nie mówiąc już o autach ponad 10letnich, gdzie duży wpływ na osiągi silnika ma przeszłość samochodu.
w ponedzialek przyjdzie mi sonda takze ja zaloze... panowie dzisiaj zaówazylem ze jezeli rozkrece slinik na maxa czyli do odciencia to wtedy kontrolka wtrysków sie wylancza.. ta czerwona marchewka.. co o tym sadzicie???????

. co o tym sadzicie???????

Ja sądze o tym że bez sensu jest katować silnik skoro jest jakaś usterka.
ok wyszlo tak ze kumpel mial czas i wskoczylem na kanal i zmieniem sonde.... pierwsze wrazenie jest takie ze autko chyba dynamiczniej sie zbiera..i równiej pracuje..... z tym ze kontrolka od wtrysku sie dalej siweci... aha i auto ma wiekszego kopa..
A którą sondę kupiłeś?
a kupilem orginalna sonde do hgt zciagnienta z anglika... uzywana ale kupilem ja za pare groszy.... i mysle ze dziala poprawnie.. to znaczy mam taka nadzieje... ale naprawde auto ma sakramenckiego kopa...

przedtem na dwujce 90 max i zmiana biegów a teraz lekko do 110 poleci.. polecial by szybciej ale nie chce go zarznac.. ale teraz jest o niebo lepiej.. dzisiaj lecialem sobie 220.. i jeszcze sie rozkrecal:) ehehhehe

martwi mnie tylko wibracja,wydaje mi sie ze nie mam dobrze wywazonych felg:/ a dokladniej ze z oponami jest cos nie tak:( bo czuje wibracje przy duzych predkosciach:( i przenosi mi je na kierownice..

dzisiaj lecialem sobie 220..

:redkartka:

Z tego co mi wiadomo to od Krakowa w naszą strone to nie ma żadnej drogi nadającej się do jazdy z takimi predkościami
a jest... od strony Jasla do Pilzna... jest prosty odcinek,gdzie chlopaki szaleja tylko musi byc pusto a zadko kiedy tak jest. wiadome, sa koleiny ale da sie tyle pociagnac:) mój znajomy eskortem tam mial 200 i audi a 3 cos ponad 200. a ta jazda tam wyglada tak ze do 200 i zwalniasz hehhe bo to jest krótki odcinek..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fisis2.htw.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      sonda lambda
    Union Chocolate.